tisdag, mars 07, 2006

Korta notiser

Inget nytt och revolutionerande - det är lika kallt idag som igår. Och förmodligen även i morgon. Jag tror inte på en vår före påsk i år - men hoppas jag har fel.

Just nu i kyrkokören - vi övar inför en konsert den 26 mars. En timmes underhållning till stöd för Lutherhjälpen. Bl.a. ska vi sjunga Josh Grobans hit "You raise me up" - en riktig smörklick med irländsk folkmusikstuk. Den är svårsjungen och kanske på gränsen för vad vår kör klarar av. Men det går nog bra.

Traktorgrävar'n är sönder - så Generalskan, när/om du kommer lovar K. att gräva snögrottor för hand åt dig! ;-).

5 kommentarer:

Klockan 2:20 em , Blogger Vild-hallon sa...

Men fåglarna sjunger något alldeles otroligt när man är ute och går och det är vackert.

Vet de något som inte vi vet?

 
Klockan 3:00 em , Anonymous Anonym sa...

Jag tror de har väldigt små hjärnor - eller är överoptimistiska :-)

 
Klockan 5:55 em , Blogger Pia-Pralin sa...

You raise me up är en svår sång.. men några glas vin innan så....:-)

 
Klockan 7:42 em , Anonymous Anonym sa...

K är en god människa det har jag alltid tyckt.
Det där med snögrottor kanske ändå inte känns så viktigt eller skall man säga nödvändig. Blommande syrener däremot vore inte så dumt.
Tråkigt att Traktorgrävar´n är sönder den är en viktig del i "lifvet på landet" har jag förstått. Härligt med kören jag är grymt avundsjuk på alla som kan sjunga.

 
Klockan 11:38 fm , Anonymous Anonym sa...

Pia P: Det passar sig inte att dricka vin före en konsert i kyrkan. Möjligen efteråt, men då är det ju så dags!

Generalskan: Du är välkommen även i syrenernas tid och gullregnens månad. Anytime!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida