fredag, augusti 25, 2006

"En ren klar röst som behöver lära sig ta plats"

Jag kommer just från mitt livs första sånglektion - för en riktig sångpedagog, i en riktig sånglokal med högt i tak, flygel och perfekt akustik. Det var HÄFTIGT! I början var jag väldigt full i skratt och kände mig rätt dum. Men sen blev det bara jättehäftigt och en timme gick hur fort som helst.
"En ren klar röst som behöver lära sig ta plats" - så sa hon, pedagogen. Jag rodnar.

Vi ska ha surströmmingsskiva i morgon. Jag ska äta räkor. Vad ska ni göra i helgen?

6 kommentarer:

Klockan 6:54 em , Blogger crrly sa...

Å, vad kul att kunna sjunga! :)

Länge sen jag läste din blogg, vad jag har missat! :) Tänk att du också har bott i Motala t ex. Och vilken söööt Selma!! Vår Semla är en misse.

I helgen ska jag... bli frisk och försöka låta bli att tänka på surströmming! ;)

 
Klockan 12:55 em , Anonymous Anonym sa...

Sånglektioner? Där ser man... inte mkt man vet! Var det den dagen alla trodde att brandlarmet gick och återsamlades utanför PPG?

 
Klockan 7:16 em , Blogger Pia-Pralin sa...

åhhh.. surströmming.. va gott! svårt att hitta likasinnade här i Stockholm!

 
Klockan 10:03 em , Blogger Maria sa...

Vad kul med sångkursen. Oj, vad mycket kul kurser det finns som man vill gå. Jag har haft en regnig helg utan surströmming...

 
Klockan 11:56 fm , Anonymous Anonym sa...

Crrly; Välkommen tillbaka. Hälsa din Selma!
Putte: Hämnden är ju som sagt ljuv...
Pia: Surströmmingen var ganska god, men lukten är förfärlig.

 
Klockan 10:30 em , Anonymous Anonym sa...

Jag var faktiskt en liten bag-lady igår när jag slänge gamla byxor från ljuva tider då man var smalare. Varför spara? Innan jag stängde locket kom jag på att det kanske låg pengar i fickorna. Jag tjänade EN krona på det... jag blir mer och mer lik en liten raccoon! Så det så... :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida