torsdag, september 07, 2006

Svamptjuv

Jag har mina kantarellställen. Dom är extremt långt från allmän väg. Där finns ingen stig. Det är snårigt och eländigt. Och ändå - "någon" har stulit svampen. Denne någon är grannkärringen. Jag såg henne nämligen. Och förra året var jag så snäll att jag GAV BORT en hel kasse kantareller till henne för hon "inte hade tid att plocka några själv". Jag ska ALDRIG mer vara snäll. Men loppet är inte kört - jag har några ställen till som jag tvivlar på att den tjuvaktiga skatan känner till.

4 kommentarer:

Klockan 5:58 em , Blogger Vild-hallon sa...

Och ändå är det väl gott om svamp i år eller? Tillräckligt för alla...

 
Klockan 11:21 fm , Anonymous Anonym sa...

Men fy så fräckt! Hur kunde on hitta dom? Bergis smög hon på dig förra året...

 
Klockan 1:36 em , Anonymous Anonym sa...

Jag har mina aningar om hur hon hittat dit... Fräckt är det ialla fall, det är liksom en hederssak det här med kantarellställen.

 
Klockan 1:37 em , Anonymous Anonym sa...

Det är jag som är anonym här ovan.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida